- Back to Home »
- 3D , digital art , Max , Maya »
- Brajan Martinović
Posted by : Unknown
06. 01. 2015.
1. Kako je započela tvoja karijera i koliko se zapravo dugo ovim baviš? Možeš li nam ukratko opisati svoj put prema profesionalnoj karijeri?
Kombinacija Jurassic Parka, Star Warsa i astme mi je odredila put da samo crtam i ne zamaram se fizički : )) Profesionalno se bavim 3d-om desetak godina. Započeo sam nakon prekinutog školovanja, prvi posao mi je bio u Zagrebu na reklamama- tad sam baš htio posao i svoj mir.
2.Kako si razvijao svoje znanje o 3D-u i na kojim programima radiš?
Bio je jedan ( možda je još živ ) amaterski 3d program imenom Truespace koji sam otvorio s 14 godina i zezao se dok nisam skužio Max..Pa sam popljuvao Max i htio radit u Lightwaveu..Pa sam popljuvao Lightwave i vratio se Truespace..Pa sam se nekako ipak vratio na Max i bacao oko na Mayu jer u tome rade na filmovima, ali Maya suxxa pa sam se vratio ma Max. Čitao sam helpove ali većinom pokušavao i pokušavao dok nije ispalo dobro i onda nakon par godina shvatio da sam to radio krivo.
Uglavnom želim reć da je nekad dobro tako pokušavat i bez helpa i youtube tutoriala jer naučiš kako stvari zapravo funkcioniraju umjesto da naštrebaš...jep, moguće je i štrebat 3d.
3. Imaš li iste ciljeve koje si imao na početku karijere? I koji bi po tebi bio posao iz snova?
U početku sam htio radit Jer Jar Binksove za Lucasa :)) Al ozbiljno. <s točkom na kraju rečenice ozbiljno.>
Ja bih jaaako volio da mogu samo radit svoje igre i animacije uz minimalan ''input'' vizionarskih klijenata. Vjerujem da bismo to svi voljeli. Danima se dvoumim želim li radit neki Farmville clone gdje isključim mozak tijekom radnog dana ili da baš radim na tome da radim u cool timu na cool igri.
4.Na kojem projektu trenutno radiš?
Jedna igra i dva autorska animirana filma i moja igra koju radim tako da naučim Unreal 4 s ciljem da dovršim igru s kojom sam počeo učit Unreal Development Kit prije par godina..I još par animacija. I scenarij filma koji ću snimiti u jeseni života : ))
5.Sugar Rush je tvoj osobni projekt, o čemu se tu radi?
Sugar rush je nešto što mora promijenit naslov jer mi ga je dreamworks uzeo : )) Prije se to zvalo Baby Sitter i radilo se o tome da igrač mora uć u kuću i sjest na bebu. Naravno, tamo su roditelji pa ih prije toga moraš nekako zatočit da te ne mogu otjerat dok sjediš na bebi i skupljaš bodove.Nesporazum.To i dalje mislim napraviti ali ne s tim likom koji je u sugar rushu.
Ali ne znam općenito priču. To je počelo kao učenje enginea- isto kao i ovo na kojem sad radim- Suspended Cop. Sve su to labave ideje zasnovane na glupim igrama rječi. Znaš ono kad suspendaju copa jer je neš zasro pa onda on da kapetanu značku i pištolj? Ovoga doslovce suspendaju s helikoptera i onda pucaš okolo.
Ali bed je kad počnem od jednostavne ideje razvijat nove.. Npr ovo je trebalo bit nešto jako jako jednostavno i kretnja helikoptera je trebala biti lockana za određen put kroz grad..rail shooter. ali neeee, sad bih volio radit cijeli grad i sistem upgrejdanja, misija, spašavanja taoca itd itd..
6.Možeš li istaknuti najuspješniji projekt, koliko si dugo radio na njemu i što?
Najuspješniji mi je Sacrifice, ono sa cgSocijetiya. Volio bih se vratit toj priči and shit, ali tad sam prvi put shvatio važnost režije, kamere i editinga. Užasno puno sam naučio because pritisak. A s druge strane, moj miš-štakor-zec-nešto lik mi je jako prirastao srcu jer je iz test-subjecta dobio stalno mjesto u projetktima koji nisu tak crni kao Sacrifice.
Hm...Mislim da se rafinira,nadam se, jer trošiš manje energije na gluposti a više se fokusiraš na konkretnije ciljeve. Naravno, bude dana kad niiiš ne radim ali to valjda mora tako biti. Nekad sam toliko lijen da mi je i suicid preambiciozan projekt. Samo želim reć da je teško doć do motivacija, pogotovo inspiracije u ovo vrijeme.
8. Kako rješavaš problem artblocka?
Slušam U2, ak oni mogu, svako može.Šalaaa. Nema tu lijeka..moraš sjest i radit. Čak i Bono sjedne i radiOk možda on ne...
Nekad se valjda udaljit od svega, odeš nekamo i odjednom ti nedostaje komp i sve, pa se vratiš i odjednom sve opet suxxa, ali nekad bude baš ono što ti treba.
9. Misliš li da je potrebno određeno umjetničko školovanje kako bi uspio u industriji?
Mislim da je potrebno znati dobro crtati...Ne sjenčati ili bojati ali crtež je osnova na kojoj se lako zaključi dosta stvari o osobi općenito lol među kojima je i to može li ta osoba uspjeti u industriji. Ali ok, da budemo fer, ja više ni ne znam šta to znači ''uspjeti u industriji''. Ako cijeli dan drljaš neke puške za call of duty...meh
10.Koja ti je bila najdraža video igra kad si bio mlađi?
Najdraža igraaa.....hipster u meni urla star wars Rebellion, ali sigurno niste čuli za nju. Ali hipster u meni viče Morrowind. jer skyrim je premaistream.Mislim da sam postao socijalnije biće zbog Morrowinda, a i te boje, soundtrack..magla..kišica..shader vode .Njam
11. Imaš li što za kraj poručiti mladim umjetnicima?
Nek budu znanstvenici : ))
Ja sam mislio da ćemo do 2015. već svi zujat okolo s jetpackom i letećim autima -.-
Previše je umjetnika, nek neš pametno rade dok su još mladi.